رمزگشایی از ۲۹ فقره سرقت کابل های برق در طرقبه شاندیز  ساخت دستگاه‌های تولید کمپوست برای استفاده خانگی انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در قوچان + تصاویر (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعتراف تکان دهنده سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت شتابزدگی و عجله؛ علت ۸۴ درصد از حوادث برقی خراسان رضوی زمان برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل‌زده خراسان جنوبی اعلام شد معمای پرونده خونین برادرکشی در مشهد (۱۱ اردیبهشت) معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد+سند سارق انباری خانه‌ها دستگیر شد جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟ حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت نجات ۳ نفر از درون حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه اندازی «تاکسی هوایی» بین گناباد-مشهد درگیری ۲ همکلاسی در شوش رنگ خون گرفت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری ۵ شرور و مخل نظم و امنیت در مشهد
سرخط خبرها

جزئیات جدیدی از حادثه کشته شدن ۲ کودک در مشهد بر اثر سم‌پاشی | سم‌پاشی خانه‌ها با قرص برنج

  • کد خبر: ۲۱۰۲۱۰
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
جزئیات جدیدی از حادثه کشته شدن ۲ کودک در مشهد بر اثر سم‌پاشی | سم‌پاشی خانه‌ها با قرص برنج
جزئیاتی جدید از سم پاشی یک خانه در مشهد که به قیمت جان ۲ کودک تمام شد.

به گزارش شهرآرانیوز پنجشنبه گذشته، حادثه‌ای تلخ در مشهد رقم خورد و دو کودک در یکی از بیمارستان‌های مشهد کشته شدند. موضوع مرگ این کودکان از آنجا حساس شد و پای پلیس و تیم جنایی دادگستری مشهد را به پرونده کشاند که مشخص شد چهار عضو این خانواده به‌دلیلی نامعلوم مسموم و در بیمارستان بستری شده‌اند.

خیلی زود پای سؤال‌های قضایی- پلیسی به این پرونده گشوده شد و همه دنبال یافتن علتی برای مسمومیت‌ها بودند که ابتدا موضوع گوشت‌های نذری و خصومت شخصی مطرح شد، اما خیلی زود این موضوع رنگ باخت و مشخص شد که ماجرا به خانه عموی کودکان جان‌باخته در طبقه اول ساختمان محل سکونتشان بازمی‌گردد، خانه‌ای که اتفاقا پلمب شده بود و حتی صاحب‌خانه نیز آن را خالی کرده بود.

ماجرای گوشت‌های نذری

با اعلام مسمومیت مشکوک یک خانواده در مشهد که منجر به کشته شدن دو پسر شش‌ماهه و پنج ساله این خانواده در بیمارستان شده بود، قاضی صادق صفری، بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، برای بررسی موضوع راهی بیمارستان شد.

در بررسی وضعیت جسمی جان‌باختگان و همچنین اظهارات کادر درمان، مشخص شد که این خانواده با علائم مسمومیت به بیمارستان منتقل شده‌اند، اما همان لحظات اول دو کودک این خانواده فوت کرده و پدر و مادر نیز بستری شده‌اند.
وضعیت پدر بهتر بود و همین شد که قاضی صفری برای یافتن علت مسمومیت به‌سراغ او رفت و چنین شنید که اعضای این خانواده در منزلشان بوده‌اند که ناگهان دچار دل‌پیچه و استفراغ شده‌اند و در تماس با اورژانس بلافاصله راهی بیمارستان شده‌اند.

مرد جوان در پاسخ به پرسش مقام قضایی که غذای مسمومی مصرف نکرده‌اید، اعلام کرد که فردی برای آن‌ها و سایر همسایه‌ها گوشت نذری آورده است و همان گوشت را ظهر روز حادثه خورده‌اند. این اظهارات در حالی پای گوشت‌های آلوده را به میان کشید که مقام قضایی از مأموران انتظامی خواست تا برای نمونه‌برداری به این ساختمان بروند و از همسایه‌ها نمونه‌های گوشت‌های نذری را برای آزمایش دریافت کنند. افسران پلیس درحالی وارد این ساختمان در بولوار پنجتن شدند که پلمب بودن طبقه پایین این آپارتمان، جلب توجه کرد و این موضوع را به مقام قضایی اعلام کردند.

کشف یک ماجرای مرموز

مقام قضایی که متوجه پلمب بودن طبقه اول این ساختمان شده بود، موضوع را از مرد مسموم پرسید که او پاسخ داد طبقه پایین، خانه برادرش است و آن‌ها به علت سم‌پاشی خانه را ترک کرده‌اند.

سم‌پاشی غیراصولی مبحثی بود که توجه مقام قضایی را به خود جلب کرد و در ادامه با حضور عموی این خانواده که خانه‌اش را به‌تازگی سم‌پاشی کرده بود، اعلام کرد که سال‌هاست خانه‌شان ساس دارد و تاکنون هرچه کرده‌اند نتوانسته‌اند ساس‌ها را نابود کنند، برای همین تصمیم گرفته‌اند که از شرکت‌های مرتبط کمک بگیرند. در ادامه آن‌ها با جست‌و‌جو در سایت دیوار با یک آگهی روبه‌رو شده‌اند که فردی مدعی شده حشرات مزاحم را تضمینی نابود می‌کند. آن‌ها در تماس با این فرد و شنیدن هزینه سم‌پاشی، آدرس خانه‌شان را داده‌اند و مردی جوان با مراجعه به محل اعلام کرده که برای سم‌پاشی باید ۷۲ ساعت خانه‌شان را ترک کنند و در تمام طول این مدت خانه پلمب می‌ماند و با موافقت صاحب‌خانه او کارش را انجام داده است.

ماجرای قرص‌های خطرناک

با اظهارات صاحب‌خانه و بررسی میدانی، فردی که عامل سم‌پاشی این خانه بود نیز دستگیر شد. این فرد مدعی شد که به صاحب‌خانه گفته است که تا ۷۲ ساعت از حضور در منزل خودداری کنند و یک روز هم در و پنجره‌ها را باز بگذارند.

بررسی‌های بعدی نشان داد که این فرد بدون هیچ تخصصی از عطاری‌ها قرص ممنوعه برنج را تهیه می‌کرده است و سپس با قرار دادن آگهی در سایت دیوار برای کشتن حشرات موذی به منازل شهروندان می‌رفته و با به‌کارگذاشتن قرص‌های برنج اقدام به سم‌پاشی می‌کرده است.

دیگر اعترافات این فرد نشان داد که او با توجه به اصرار صاحب‌خانه در خانه پنجتن که متراژ آن صدمتر بوده است، از دویست‌قرص برنج استفاده کرده است و گاز‌های سمی به طبقه بالایی نفوذ کرده و موجب مسمومیت یک خانواده شده است. تحقیقات درباره این پرونده همچنان ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->